• Facebook
  • Instagram

Groepslessen

Groepspraktijk Coranima
Industrieweg 16
3700 Tongeren

Ayurvedische Yoga 

Dinsdag : 19u – 20u30

€ 14 per les

 

reeks 1: 8, 15, 22, 29 maart  -  € 50 voor 4 lessen

reeks 2: 19 & 26 april + 3, 10 en 17 mei  - € 62 voor 5 lessen

reeks 3: 31 mei + 7, 14, 21 en 28 juni  -  € 62 voor 5 lessen

Yoga is de zusterwetenschap van Ayurveda en heeft naast het verminderen van stress vele fysieke voordelen. Zo kan het je energieniveau, flexibiliteit en kracht verhogen, je spijsvertering en immuniteit versterken en (vooral voor de dames) je hormoonhuishouding verbeteren.

Zowel Ayurveda als Yoga hebben als doel lichaam, geest en ziel weer in balans te brengen.

Tijdens de lessen ontwikkelen we bewustzijn en leggen de focus op innerlijke beleving om zo meer emotionele veerkracht, vreugde, vrijheid en rust te ervaren. Er wordt steeds rond een ander thema gewerkt. De oefeningen kunnen eens vertragend en aardend werken en dan weer speels en vloeiend zijn.

Er wordt gewerkt in kleine groepen zodat er aandacht is voor persoonlijke begeleiding en aanpassingen. De lessen zijn toegankelijk voor iedereen - er is geen voorkennis, ervaring of lenigheid vereist.

Yoga Nidra 

Dinsdag : 21u – 21u45

€ 10 per les

 

reeks 1: 8, 15, 22, 29 maart  -  € 36 voor 4 lessen

reeks 2: 19 & 26 april + 3, 10 en 17 mei  - € 45 voor 5 lessen

reeks 3: 31 mei + 7, 14, 21 en 28 juni  -  € 45 voor 5 lessen

Yoga Nidra betekent letterlijk Yogische slaap. In tegenstelling tot de benaming slaap je nooit echt, maar zak je af naar dat moment tussen slapen en waken. Je geraakt in een bijzondere staat van ontspanning, waar je diepgewortelde stress kan loslaten en je onderbewustzijn geherprogrammeerd wordt. Vanaf hier kan de heling beginnen.

Yoga Nidra helpt je beter slapen, is goed voor je concentratie, geeft rust, wakkert je creativiteit en energie aan en versterkt je immuunsysteem. Daarnaast kan het ook helpen bij angsten, depressie, burn-out en zelfs traumaverwerking.

Wanneer je in diepe relaxatie gaat, is je geest zeer ontvankelijk voor suggesties. Een belangrijk onderdeel is dan ook het zetten van je intentie. Kies een korte positieve zin die vertegenwoordigt wat je graag wil in je leven (bvb. “ik eet gezond, ik volg mijn intuïtie, ik ervaar rust, ik ben veerkrachtig,  …”). Door dit bij elke sessie te herhalen, zal je naar deze verandering evolueren.